Internet marketing experts zien vraag naar hun diensten groeien

Last Updated on: 25th augustus 2022, 01:53 pm

De vraag naar de expertise van internet marketing experts is de afgelopen jaren fors toegenomen. Een ontwikkeling die te verklaren valt door het feit, dat het voor organisaties steeds belangrijker is om online gevonden te worden. Het percentage consumenten wat haar aankopen tegenwoordig uitsluitend nog online doet groeit gestaag. De verwachting is dat die trend zich door zal zetten in de komende periode. Een internet marketing expert helpt organisaties zoekmachine optimalisatie op de juiste wijze toe te passen. Concreet betekent dit vaak het ondersteunen van bedrijven bij het creëren van content, het uitbreiden van hun linkprofiel en het technisch optimaliseren van de website. Wanneer bedrijven online niet gevonden worden, drukt dit enorm op hun omzet en potentiële groei.

Vindbaar zijn binnen en buiten Nederland

Overigens ligt de focus bij internet marketing uitbesteden niet uitsluitend op de vindbaarheid van een website binnen Nederland. Voor ondernemers is het heel interessant om ook naar de landen om ons heen te kijken. In de zoekmachine van België of bijvoorbeeld Duitsland valt een groot aantal nieuwe potentiële klanten te vinden, waarmee de omzet van de organisatie een flinke impuls kan krijgen. Er zijn SEO experts die beweren dat de concurrentie over de grens momenteel veel kleiner is dan in Nederland zelf. Het maakt het verbeteren van zowel de vindbaarheid binnen als buiten Nederland meer dan het overwegen waard voor veel ondernemers.

Voer een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit

Aan de basis van het toepassen van SEO ligt een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Deze analyse helpt je vast te stellen welke zoekwoorden potentiële klanten binnen en buiten Nederland gebruiken om hun klantvraag beantwoord te krijgen. Een SEO expert beschikt over tools die een dergelijke analyse vergemakkelijken. Dergelijke analyses uitvoeren zonder deze tools zou ontzettend veel tijd kosten en brengt het risico met zich mee, dat grote kansen gemist worden.

SEO toepassen lijkt makkelijker dan het is

Wie online zoekt naar meer informatie over zoekmachine optimalisatie, vaak afgekort tot SEO, zal al snel merken dat dit meer omvat dan vooraf gedacht wordt. Regelmatig gaat men er ten onrechte van uit, dat SEO voornamelijk neerkomt op het toevoegen van content. Des te meer content een website immers bevat, des te beter de vindbaarheid ervan; er zijn meer zoekwoorden waarop de website geïndexeerd wordt. Die gedachte is niet geheel correct. Het toevoegen van content is een belangrijk onderdeel van SEO, maar zeker niet het enige. Een internetbureau helpt je bijvoorbeeld ook met het kijken naar de technische staat van de website. Hoe snel wordt de website geladen? Zijn er mogelijkheden om de resolutie van de gebruikte afbeeldingen te verlagen? Een derde aspect om rekening mee te houden is de omvang van het linkprofiel van een website. Het linkprofiel bestaat uit externe websites die naar de jouwe verwijzen.